top of page

La Barcelona vegana s’obre camí a l’hostaleria

  • 11 nov 2016
  • 2 min de lectura

Barcelona ho té tot. És una ciutat de grans ofertes culturals, estudiantils, d’oci... i com no podia ser d’una altra manera, també de restauració. Entre els seus carrers trobem una gran quantitat de restaurants que ofereixen tot tipus de gastronomia: italiana, mexicana, japonesa, grega, de menjar ràpid... Però des de fa un temps, hi ha uns restaurants que estan aconseguint fer-se un lloc entre tots ells, i cada vegada són més. Estem parlant dels restaurants que es distingeixen per la seva oferta de de menjar vegetarià i vegà.



Aquesta alternativa, tal i com comenten treballadors d’aquests restaurants, i per sorpresa de molts, està tenint en el client jove el seu millor aliat. Són els més fidels i el públic que més el consumeix.


Archi Arboleda, cambrer del restaurant Teresa Carles assegura que “la ciutat de Barcelona és el centre del menjar vegetarià” ja que és la ciutat catalana amb més oferta d’aquesta mena; però “no només hi ha restaurants purament vegetarians, sinó que n’hi ha d’ambientats en menjars d’altres països i amb altres temàtiques però que, de totes maneres, també tenen ofertes per a vegans”.


El restaurant Teresa Carles, tal i com destaca en la seva imatge corporativa, va obrir les seves portes al públic el 1979, sent així un dels primers centres en focalitzar el seu negoci en el menjar vegetarià. La seva carta conté una gran varietat i diversitat d’amanides, entrants, sopes, pasta artesana, postres i sucs; però tot això vegetarià! A més a més, també compten amb les “Especialitats de la Teresa”, on hi ha des de risotto i hamburguesa de seitan fins un tatin d’albergínia, entre d’altres. Petites perles vegetarianes per als paladars més exquisits i més exigents.


Un any més tard, també va obrir el restaurant Biocenter, que ja acumula 35 anys d’experiència. Aquest, ubicat a prop de Les Rambles, té una forta presència d’estrangers entre la seva clientela. La seva gerent, Valentina Fernández, comenta que “com està a Barcelona, els turistes s’atreveixen a provar aquest nou estil de vida saludable”. Perquè la Valentina defensa que la seva oferta no es tracta d’una oferta tan sols vegetariana o vegana sense res més, sinó que hi afegeix que l’objectiu de Biocenter no és sumar-se a cap mena de moda, sinó que, tot i que li sembli molt positiva aquesta moda, ells volen seguir en la línia que porten realitzant la seva tasca durant tants anys: servint menjar saludable, casolà i, molt important, a bon preu i assequible per a totes les butxaques. Valentina detalla que pensen molt en els seus clients: “són persones joves, molts d’ells esportistes, que s’interessen pel menjar saludable”.


Són moltes les persones que se sumen al vegetarianisme, però hem de deixar clar que no es tracta d’una tendència o una moda, sinó que és una forma d’entendre la vida, es tracta d’unes conviccions morals molt determinades que són la resposta a la contraposició de com es fan les coses amb els animals.


No obstant, hi ha moltes persones com la Rocío García, una veïna de Barcelona, que no es consideren vegans ni vegetarians, que mengen carn però que dies concrets busquen coses noves per provar i aquests establiments els criden l’atenció.

Comentarios


Notícies destacades
Categories
Tags
Xarxes
bottom of page